برگزاری جشن دانش آموختگی در دانشگاه

۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۵ کد : ۱۰۸۹ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۲۲۶
به گزارش روابط عمومی، آیین دانش آموختگی فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور دکتر عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه، هیأت رییسه و فارغ التحصیلان به همراه خانواده در سالن آمفی تئاتر زنده یاد نوشیروانی دانشگاه برگزار شد.
برگزاری جشن دانش آموختگی در دانشگاه

دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و تبریک به فارغ التحصیلان دانشگاه گفت: خانواده شما عزیزان باید بدانند که فرزندشان از دانشگاهی فارغ التحصیل شده است در زمینه تولید علم به مدت ۶ سال متوالی رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه برتر را در بین دانشگاه‌های جهان دارد و این دستاورد مهم نیز مرهون همت و تلاش شما عزیزان و اساتید و کارمندان مجموعه است.

سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن اشاره به اینکه امروز دانشگاه در تولید علم سرآمد است، افزود: این دانشگاه علاوه بر تولید علم، دغدغه تبدیل علم به فناوری و محصولاتی را دارد که نیاز جامعه و صنعت را رفع کند و تمام تلاش ما بر این است که دانش دانشگاه را به سمت تولیدات سوق دهیم و حضور موثر دانشگاه را به جامعه نشان دهیم.

دکتر عزیزالله گنجی به فعالیت‌های مرکز رشد فناوری دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۸ شرکت دانش بنیان، ۳۰ واحد فناور با ۱۵۰ محصول دانش بنیان قابل استفاده در صنعت در این مرکز داریم و در حال راه اندازی پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه هستیم که ظرفیت شرکت دانش بنیان را به بیش از ۵۰ شرکت برسانیم تا فارغ التحصیلان ما بعد از فراغت از تحصیل جذب بازار کار شوند و شرکت های فناوری و پردیس فناوری یکی از حوزه های فعالیت فارغ التحصیلان است و از مدیران انجمن علمی تقاضا داریم تا با برقراری ارتباط و همکاری با مرکز کارآفرینی دانشگاه، زمینه را برای فعالیت دانشجویان در شرکت های دانش بنیان فراهم آورند.

دکتر عزیزالله گنجی همچنین به پروژه ملی هیبریدی کردن خودروی شاهین در دانشگاه و افتتاح پژوهشکده مطالعات راهبردی، سیاست گذاری و زیربنایی استان مازندران در دانشگاه اشاره کرد و گفت: امروز یکی از دغدغه های اصلی فارغ التحصیلان و خانواده ها، اشتغال است، امروزه صرف داشتن مدرک برای اشتغال کافی نیست و داشتن مهارت نیز لازم است و ما معتقدیم که در جامعه برای انسان های کاربلد، کار به اندازه کافی وجود دارد. دانشگاه در برنامه دارد دوره های مهارت آموزی را برگزار کند و مرکز کارآفرینی را توسعه دهد، لذا فارغ التحصیلان می توانند در این دوره ها شرکت کنند  و مهارت مورد نیاز را برای ورود به بازار کار تعلیم ببینند. انجمن فارغ التحصیلان را راه اندازی کردیم، فارغ التحصیلان با این انجمن در ارتباط باشند تا هم دانشگاه و هم خودشان از ظرفیت های دو طرف بهره ببرند.

گفتنی است در ادامه این مراسم پیامی از حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری که به کربلای معلی مشرف شدند قرائت کردید و مراسم با اجرای برنامه های شاد و مفرح و تقدیر از فارغ التحصیلان پایان یافت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به آیین دانش آموختگی:

بسم الله الرحمن الرحیم

به دانشجویان عزیز و گرامی و خانواده های محترمی که در این مراسم باشکوه حضور به هم رسانده اند و مسئولین محترم دانشگاه ، صمیمانه سلام عرض می کنم.

برای بنده بسیار باعث افتخار و ابتهاج بود که  امروز می توانستم در کنار شما دانشجویان عزیز و گرامی دانشگاه پرافتخارصنعتی نوشیروانی بابل، حضور داشته باشم.

توفیق بزرگی، دست داد تا در کربلای معلا به زیارت حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام، مشرف گردم و از آن اعتاب مقدسه، برای ادای احترام به شما عزیزان ، چند جمله ای را تقدیم نمایم.

آگاهی ، تواضع ، عبودیت خدای متعال و جهان بینی درست، اثرات معرفت و دانشی است که انسان می تواند با بهره‌گیری از خرد و عقلانیت و معارف نورانی وحی، بدان دست یابد.

مهمترین چالش عصر ما، نشناختن انسان و تنزل دادن جایگاه اشرف مخلوقات به موجودی است که تنها معیار سعادت و خوشبختی اش را فقط لذایذ حیوانی، معرفی نموده اند. در حالی که این گل سرسبد خلقت، با داشتن روحی لطیف و کمال گرا، می تواند مسجود ملائکه باشد.

 اگر چه گذراندن دوره کارشناسی،  خود موفقیتی درخور تحسین می باشد ، لکن توقف در کسب علم و مهارت، انسان را به شوره زاری تبدیل می کند که همه استعداد هایش خشکانده و در باتلاق روز مره گی، دفن خواهد شد.

امید و سپس حرکت هدفمند، اکسیری است که تنها خردمندان و دانشوران بلند همت، در پرتو شعاع نورانی و گرمابخشش، حال و آینده را به زیبایی تمام می سازند و شادابی و طراوت را برای خود و دیگران به ارمغان می آورند.

فراموش نمی کنیم، که اگر امروز درخت زندگیمان پرشاخ و برگ و مثمر است، بخاطر ریشه های آن است که بدون هیچ گونه اغراقی، پدر و مادر عزیز و گرامی ما هستند.

دستان پر مهر و پر تلاششان را با افتخار ببوسید و بدانید، راز خوشبختی شما در رضایت آنها از شما، نهفته است.

از صمیم قلب، گذراندن این دوره از تحصیلات را به شما دانشجویان عزیز و گرامی، خانواده های محترمتان و اساتید گرانقدرتان، تبریک عرض می نمایم و از کنار حرم مطهر و باصفای حضرت سیدالشهداء، امام حسین علیه السلام و باب الحوایج، حضرت عباس علیه السلام، برای سلامتی و عاقبت بخیری شما گرامیان، دعا می کنم.